Köpvillkor

Köpvillkor – Ozea

Denna webbplats drivs av Ozea, [ditt företagsnamn & organisationsnummer här], med adress [lägg in företagets adress här]. Genom att genomföra ett köp hos oss godkänner du följande villkor.


Allmänt

"I butiken", "vi", "vår" och "oss" syftar på Ozea. "Du" syftar på kunden/köparen.


Produktinformation

Vi strävar efter att ge korrekt information om våra produkter. Vi reserverar oss för eventuella fel i texter, priser, bilder, lagerstatus och specifikationer.


Priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms, om inget annat anges. Vi förbehåller oss rätten att justera priser utan föregående avisering.


Betalning

Betalning sker via de betalningsmetoder som visas i kassan (t.ex. Klarna, kortbetalning, Swish, PayPal). Du ansvarar för att de uppgifter du anger är korrekta och att du har rätt att använda vald betalmetod.

Säljaren kan kräva betalning för varan från det att den skickats från leverantören till köparen. Vid betalning med kort reserveras beloppet vid beställning och debiteras samma dag som varan skickas. Vid fakturabetalning utfärdas fakturan vid leverans och ska betalas inom minst 14 dagar från mottagandet. Köpare under 18 år kan inte betala med faktura.


Orderbekräftelse

När du har lagt en beställning får du automatiskt en orderbekräftelse via e-post. Om du inte fått någon bekräftelse inom några timmar – kontrollera din skräppost eller kontakta oss.


Leverans

Normal leveranstid är 7–20 arbetsdagar beroende på produkt och leveransadress, eftersom vi använder dropshipping och vissa produkter skickas direkt från våra leverantörer (både inom och utanför EU).

Vi skickar alltid ett spårningsnummer via e-post så snart din beställning är på väg.
Om varan skickas från fjärrlager kan PostNord eller annan transportör hantera det som en import utanför EU. Då kan moms, tull och hanteringsavgifter tillkomma – dessa betalas av dig till transportören.


Retur och ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. Produkten ska vara i samma skick som när du mottog den och i originalförpackning. Returkostnaden betalas av kunden, om inte varan är felaktig eller skadad.

Kontakta oss vid retur:
Ozea Returer
E-post: support@ozea.se

(Exakt returadress meddelas vid returärende, eftersom returer kan behöva skickas till vårt leverantörslager.)


Reklamation

Om din vara är trasig, felaktig eller inte motsvarar beskrivningen har du rätt att reklamera den enligt konsumentköplagen. Kontakta oss så snart som möjligt via e-post på support@ozea.se och bifoga gärna bilder.

Du har alltid rätt att reklamera inom tre år från köpet.
Läs mer om dina rättigheter på konsumentverket.se.